V polovině února 2014 jsme se zúčastnili testování nové podoby katalogu firem - Firmy.cz přímo v sídle společnosti Seznam.cz, a.s. Jak samotné testování probíhalo, co jsme se dozvěděli a jaké novinky nás od dubna 2014 s novými Firmami čekají, se můžete dozvědět v tomto článku.
Při samotném testování nového katalogu jsem si připadala chvílemi jako na potítku u maturity. I přesto, že jsem to absolvovala již před pár lety, se mi i nyní dostavil stejný pocit nervozity. Celé testování je nahráváno na malou kameru. Toto nahrávání ale naštěstí slouží pouze pro potřeby společnosti Seznam a pro vývojáře, kteří mají na starosti vytvářeních nových služeb.
Díky profesionálnímu přístupu vývojářů nervozita rychle zmizela. Hlavním cílem testování bylo prověření podvědomí o fungování nového katalogu a především zjištění, zda se tester dokáže v administraci jednoduše a intuitivně pohybovat, vkládat údaje a nastavovat kampaně. Tyto činnosti budou pro mnoho vlastníků firemních zápisů pravidelnou a nezbytnou činností.
Administrační rozhraní nového katalogu firem
Prvním velkým rozdílem mezi starým katalogem firem a tím novým, který bude spuštěn od dubna, je především to, že je potřeba ho spravovat a věnovat mu určitou péči i několikrát týdně. Jen pečlivé sledování pozic zobrazení a nastavování denního finančního limitu v kampani zajistí maximální přínos.
Předchozí systém katalogu firem, na který byli majitelé zápisů zvyklí, pracoval na principu ročního poplatku za zobrazení. Nebylo potom nutné se o více starat, pozice byla jasně daná.
Nový katalog firem nabízí nesporné výhody v tom, že máte možnost vlastní editace všech firemních údajů i možnost individuálního nastavení zobrazení. Editace firemního zápisu zahrnuje možnost změny veškerých informací včetně umístění loga a fotografií, za které se dříve platilo. Dokonce je možné se zobrazovat ve více oborových kategoriích nebo ve vyhledávání na klíčové výrazy a ovlivňovat každou pozici samostatně. Je ale potřeba si umístění v zobrazení pravidelně hlídat.
Pokud se svým klientům nechcete zobrazovat pod názvem, pod kterým jste uvedeni v obchodním nebo živnostenském rejstříku, ale raději chcete používat váš všeobecně známý název, není to již žádný problém. Oproti starému katalogu firem už je možné používat název, kterým se chcete dostat klientům do podvědomí.
První pohled do administrace a další nastavení
Při prvním přihlášení do administrace zápisu je možné nastavit hned několik věcí. První z nich je právě správa a editace údajů firemní vizitky, nastavení a doplnění různých akcí, novinek z vašeho oboru, slev na zboží, které nabízíte apod. Bez větších problémů z administrace přidáte i novou pobočku a tak odpadá nutnost kontaktovat obchodního zástupce Seznamu.
Další a velmi důležitou položkou v administraci je nastavení kampaní. Zde také můžete přidávat a odebírat oborové kategorie, ve kterých se s firemní vizitkou chcete zobrazovat. Pro každou oborovou kategorii nastavujete maximální denní finanční limit, který jste ochotní investovat za své zobrazení. Při zvyšování a snižování této částky můžete vidět, na jaké pozici se budete zobrazovat v rámci okresu, kraje a celé České republiky.
V administraci můžete krom oborových kategorií také volit klíčová slova, na která se chcete zobrazovat. Klíčová slova vám systém sám navolí podle toho, v jakých kategoriích se zobrazujete. Pokud máte například vybranou kategorii webdesign a tvorba www stránek, jako příbuzná slova se vám zobrazí například „webdesign", „webové stránky", „SEO optimalizace" apod. Vybraná slova stačí označit.
Zároveň si také můžete nastavit upozornění do vašeho e-mailu, pokud pozice například v okrese klesne pod určitou hranici. E-mail Vás tak automaticky upozorní na to, že vaše konkurence je před vámi a vy můžete opět cenu denního limitu zvýšit. Částky se poté odčerpávají z předem vloženého kreditu, který je uložený v systému Seznam Peněženky. Stav aktuálního kreditu a celkový denní limit vidíte vždy v pravém horním rohu.
Co chybí a co je potřeba doladit?
Dokážu se vcítit do role někoho, kdo s počítačem nepracuje každý den. Potřebuje se ale přesto v katalogu firem dobře zobrazovat a nacházet klienty. Pro něj je nejdůležitější jednoduchost a přirozenost editace. Administrace katalogu firem ale zatím obsahuje i položky, kde je relativně obtížné odhadnout jejich smysl. U nich mi chyběl lepší popis významu, například vyskakovací okno nápovědy, které by se zobrazilo po najetí myší atd. Tato nápověda by mohla majitele zápisu vést k tomu, co má skutečně udělat a proč to má udělat. Přesto věříme, že se i tyto drobnosti upraví s prvním spuštěním nových Firem.
Přeji všem úspěšné spuštění firemní prezentace a mnoho klientů z nového katalogu Firmy.cz.