Nenechte návštěvníky stránek odcházet bez objednávky!
Zajímá Vás, jak účinně oslovit návštěvníky vašich stránek? Jak od nich získat kontakt a přimět je k objednávce?
Velmi účinnou možností je jejich oslovení prostřednictvím remarketingu. Cílem remarketingu je znovu se připomenout a motivovat ke konkrétní akci návštěvníky vašeho webu. Dílčí cíle mohou být rozdílené, ale jedná se samozřejmě především o motivaci k objednávce zboží nebo služeb. Celkově platí, že remarketing má vyšší návratnost, než jiné způsoby propagace, které na web přivádí nové návštěvníky. Výrazně zvyšuje účinnost a podporuje veškeré ostatní typy kampaní.
Přivedení nového návštěvníka bývá nákladné, a je škoda jej nechat odejít bez kontaktu nebo objednávky. Při běžné kampani provedou při prvním vstupu na stránky objednávku průměrně pouze 2-3% návštěvníků. A co zbylých 97-98%? Ty je třeba zaznamenat, připomenout se jim a motivovat je k nákupu nebo objednávce. A k tomu slouží jako nenahraditelný pomocník remarketing.
Jak remarketing funguje a jaké systémy využít?
Pomocí kódu vloženého do webu jsou zaznamenáni návštěvníci. Ty pak můžete oslovit prostřednictvím jednotlivých reklamních systémů a jejich webů. Nejběžněji je využíván remarketing Googlu a retargeting Seznamu. Google má možnost velmi pokročilé segmentace (rozdělení do skupin) a disponuje širokou partnerskou sítí. Možnosti Seznamu pro segmentaci jsou omezenější, ale vyhrazuje část prostoru pro retargeting na svých nejnavštěvovanějších webech (Novinky.cz atd.) a dokonce i na homepage www.seznam.cz. Další velmi využívanou možností pro remarketing je sociální síť Facebook. Existují i další, ale s ohledem na kvalitu a rozsah stránek již nejsou tak důležité.
Rozdělte návštěvníky do skupin podle důležitosti
Podle typu reklamního systému je možné sledovat a vybrat jejich skupiny podle mnoha údajů - demografických údajů, kvality podle délky pobytu na stránkách, počtu prohlížených stránek, opuštění nedokončeného nákupu, návštěvy klíčových stránek webu nebo kategorií a produktů e-shopu a mnoha dalších... Je tedy možné sestavit různé skupiny a ty oslovit samostatnými inzeráty s rozdílnou nabídkou a vhodně je motivovat pro návrat na stránky a dokončení objednávky.
Motivace je klíčem pro úspěšný remarketing
Klíčem pro úspěšný remarketing je motivace návštěvníků vhodnou pobídkou. Tu je vhodnou cílit podle konkrétních skupin, zájmů a jejich kvality. Běžně využívanou formou jsou především slevové kupóny, množstevní slevy, dárky i jiné bonusy. Je vhodné motivační pobídky i časově omezit a inzeráty přizpůsobit konkrétním službám nebo produktům, které si návštěvníci prohlíželi.
Jaký je rozdíl mezi běžným remarketingem a dynamickým remarketingem?
Dynamický remarketing je rozšířenou formou standardního remarketingu a je určen přednostně pro e-shopy nebo weby s produktovou nabídkou (cestovní kanceláře, prodejce letenek atd.). Na rozdíl od standardního remarketingu jsou návštěvníci oslovováni přímo konkrétními produkty, které si na webu prohlíželi. To velmi zvyšuje účinnost. Pokud se pravidelně dívají na produkty, o které mají zájem a touží po nich, tak nákupu nakonec neodolají. Určitě to znáte i z vlastní zkušenosti.
Vyhodnocení a průběžná optimalizace
Stejně, jako všechny ostatní metody propagace, je i remarketing nezbytné vyhodnocovat a analyzovat. Pokud máte kampaně správně označeny a nastaven Google Analytics, tak můžete pravidelně vyhodnocovat návratnost investic do toho způsobu propagace. Máte potom jistotu, že se jedná o investici, která má smysl. Můžete i systematicky pracovat na zlepšení výkonu kampaní, vybírat co funguje a vyřazovat co nefunguje.
Máte zájem o bezplatnou analýzu Vašich kampaní, výkonu webu a návrh celkové strategie propagace? Kde a jakým způsobem inzerovat? Napište nám, rádi Vám poradíme.