Přinese mi lepší SEO optimalizace webu zvýšení prodeje? Stojí mi to za tu námahu a náklady? Určitě ano. Ale pouze za předpokladu, že nový návštěvníci naleznou na vašem webu nebo e-shopu informace, služby nebo výrobky, které je zaujmou.
Dodržení zásad SEO optimalizace zajistí přední umístění odkazů na váš web ve výsledcích vyhledávání. To může přinést cílené zvýšení návštěvnosti v řádu set procent. Pro to, abyste nové návštěvníky zaujali a přeměnili je na zákazníky, je nezbytné pravidelně zveřejňovat nové informace. A to jak z oblasti vaší nabídky, tak i nekomerčních informací z vašeho oboru.
Nekomerční obsah - klíč k úspěchu
Do první skupiny patří především akční nabídky a informace o nových produktech nebo službách. Do skupiny nekomerčních informací patří především doporučení a rady pro vaše potenciální zákazníky. Tato druhá, často opomíjená skupina je pro obchodní úspěch vašeho webu velmi důležitá. V zákaznících zvyšujete důvěru a pocit odbornosti. Pomáháte jim nacházet odpovědi na jejich otázky a především si zjednodušujete život. V článcích můžete publikovat své zkušenosti z přímého prodeje, můžete na ně odkazovat z e-mailů i jiných prezentačních médií (sociální sítě, blogy...). Můžete v nich upozornit, na co se se mají při výběru konkrétní služby nebo produktu zaměřit a co jim přinese. Tím výrazně zvýšíte pravděpodobnost, že si u vás lidé uvedený produkt nebo službu koupí, nebo v nich alespoň vzbudíte zájem o další informace a přímý kontakt.
Při vytváření a zveřejňování informací je velmi důležitá pravidelnost. Vnýsledky lze hodnotit teprve po přiměřeném období. Ze strany webu je možné ho měřit přímo z výsledků návštěvnosti a z vaší strany především na základě pozitivních reakcí nových zákazníků. Pokud jsou informace hodnotné, tak se musí výsledek dostavit.
Informační hodnota zvyšuje účinnost
Vytvoření nového obsahu je možné si nechat napsat i externě. Je to sice nákladnější, ale ne každý je rozený spisovatel nebo copywriter. Vždy ale budete muset konkrétně zformulovat zadání, zdroje informací a cíle článku, vybrat konkrétní produkty nebo nastavit formu akční nabídky.
Hodnotné a unikátní informace výrazně posilují obsahovou hodnotu vašeho webu a ta je pro SEO optimalizaci velmi důležitá. Vyhledávače v pravidelných intervalech kontrolují obsah vašeho webu nebo e-shopu a pozitivně hodnotí přírůstek nového obsahu. Pokud se předem zaměříte i na využití správných klíčových slov, tak zvýšíte i návštěvnost webu. A to ideálním způsobem. Noví návštěvníci nejsou zahlceni komerční nabídkou, ale informacemi, které jim pomohou se v dané oblasti nebo nabídce orientovat a lépe si vybrat. Proč by potom měli chodit nakupovat jinam?
Důležitá je i příprava
Pokud není web vhodně upraven už při jeho vytváření, je nezbytné jej upravit po technické stránce. A to jak s ohledem na pohodlné a jednoduché vkládání článků, tak i s ohledem na jejich vhodné rozmístění na webu. Před vytvářením článků je vhodné i provedení vstupní analýzy klíčových slov. Je vhodné se zaměřit na ty, které dobře cílí na vaši nabídku, jsou rozumně vyhledávané a zároveň nejsou příliš konkurenční. Dosažení prvních stran na výrazy typu nábytek, kuchyně nebo plastová okna je velmi obtížné, trvá dlouhou dobu (někdy i více než půl roku) a návratnost investice je velmi nejistá. Vybrané články je vhodné a v případě některých výrazů i nezbytné podpořit vytvářením zpětných odkazů z Facebooku, partnerských webů, blogů...
V případě zájmu o podrobnější informace nebo pomoc s vytvářením nového obsahu a optimalizací webu nebo e-shopu nás neváhejte kontaktovat. Můžete si i prohlédnout naši nabídku doporučených služeb spojených s optimalizací webu nebo naše reference.