Každého majitele e-shopu zajímá, jak zajistit co nejvyšší obrat za co nejnižší cenu. Jak ale vybrat správné metody zvýšení návštěvnosti? Jak dosáhnout to, aby se návštěvníci stali zákazníky?

Srovnání způsobů zvýšení návštěvnosti

Pro zvýšení návštěvnosti je nezbytné vybrat vhodné metody a to s ohledem na přesné zacílení a ekonomickou návratnost. Nejúčinnější metodou je přednostní zobrazení ve výsledcích vyhledání Seznamu a Google prostřednictvím SEO optimalizace

a PPC kampaní. V prostředí českého internetu je velmi důležité i propojení e-shopu s hlavními srovnávači zboží www.zbozi.cz a www.heureka.cz.

Nad rámec těchto způsobů existuje mnoho dalších možností. Stále oblíbenější, a pro mnoho druhů zboží i velmi účinná, je i propagace prostřednictvím sociálních sítí. V Čechách je jednoznačně nejpoužívanější facebook. Dále je možné doplnit propagaci o umístění ve firemním katalogu Seznamu www.firmy.cz, prezentaci na oborových portálech, bannerové kampaně.... Tyto způsoby již ale nezajišťují tak vysokou účinnost a příznivý poměr - vynaložené náklady / počet zákazníků a objednávek.

Co udělá z návštěvníka zákazníka?

Co především ovlivňuje, že se z návštěvníků vašeho e-shopu stanou zákazníci? Především konkurenceschopná nabídka a dobrá použitelnost.

V prostředí srovnávačů cen a vysoké konkurence není možné uspět s nabídkou, která se cenově výrazně liší od konkurence. Není podmínkou být nejlevnější, ale cena musí být rámcově srovnatelná. E-shop musí obsahovat i dobře formulované výhody a přednosti, které nabízíte.

Zda si u Vás někdo objedná, velmi výrazně ovlivňuje i použitelnost webu. To znamená, zda návštěvník rychle a jednoduše dohledá konkrétní zboží nebo informace, má vždy přístupné možnosti pro komunikaci (telefon, e-mail, formulář) nebo se neztratí v objednávkovém procesu.

Pravidelné vyhodnocení výsledků a chování návštěvníků

Jak si ověřit, že jste investovali do správné propagace a že je váš e-shop pro návštěvníky dobře použitelný?

Odpovědi na tyto otázky vám pomůže nalézt především přesné analytické sledování a hodnocení návštěvnosti a pohybu návštěvníků v e-shopu. Proto je ideálním pomocníkem služba Google Analytics, která vám pomůže odhalit veškeré potřebné informace. Níže uvádíme, které jsou s ohledem na provoz e-shopu nejdůležitější. Skutečné možnosti tohoto systému jsou výrazně rozsáhlejší.

  • Hodnocení návštěvnosti ve vztahu kuskutečněným nákupům - odkud návštěvníci přicházejí a kteří nakupují. To umožňuje přesně vyhodnotit, zda jsou vaše investice do zvýšení návštěvnosti efektivní a návratné.
  • Chování návštěvníků - doba strávená na stránkách, počet prohlédnutých stránek, vstupní a odchozí stránky.. Ztěchto informací jasně poznáte, zda návštěvníci po jednom kliknutí neodcházejí obratem znechuceni a otráveni na jiný e-shop.

Zajímá vás, jak je na tom váš e-shop? Jsou vaše investice do propagace správně zacílené? Neutíkají vám návštěvníci z důvodu dlouhého hledání a nepřicházíte tak o zákazníky? Rádi vám poradíme. Neváhejte nás kontaktovat pro nezávaznou konzultaci.